fredag 22 maj 2009

Nej nu ORKAR jag inte mer

Nu får det vara färdigt för idag. Vi har ätit middag, tillagad med än så länge intakt kök, men konvertering till papperstallrikar och annat engångsmaterial har skett. Här kommer ett par sista bilder på det nuvarande köket:

Det är 7 år sen vi gjorde en budgetrenovering på det här (bytte kakel, målade luckor, bytte bänkskivor osv) och vi har egentligen inte alls tröttnat på det! Det är väl mer själva planlösningen vi vill ändra och då åker tyvärr den snygga mosaiken. Fy vad slösigt. Men kyl/svalen är i alla fall gammal, den måste vara typ 15 år. Fast den funkar ju. Ah, man får sälja bort allt sånt där på Blocket.

Från andra hållet. Ja, och där viftar jag med en välförtjänt öl.

Och här ser vi en av väggarna som ska bort. Den är redan sågad i, snart ryker den.

Men alltså, när jag skulle börja tömma skåparna i köket pratade jag om två banankartonger. Jag måste vara helt dum i huvet. Vi köpte sen tio flyttkartonger på Coop och det är knappt de räcker! Och vi har ju liksom inget direkt utrymme för alla kartonger. Undrar om man borde slänga åtminstone 30% av allt skit man har i skåparna? Jo det tror jag, men det får i så fall bli när allt ska packas upp igen. Nu har jag inte orkat, jag bara vräker ner. Fjärde släpvagnslasset är förresten redo för avyttring, synd att inte soptippen öppnar förrän på måndag morgon... Annat var det förr när soptippen var öppen dygnet runt och ingen personal sprang omkring och brydde sig i hur man sorterade. För man sorterade ju inte.
(Nej, jag vill inte ha tillbaka den tiden... :-))

3 kommentarer:

Helena sa...

Ni är ruskigt tappra och duktiga! Imponerad av allt som hänt sen vi var förbi igår! :-)))

Anonym sa...

O a beer. Mmm beeeer,ill drink a little klunk,klunk,klunk,klunk,klunk,klunk,klunk,bhaaaaarp,,hick klunk,klunk.dooh,

karo sa...

Ja till och med jag själv är imponerad, det har verkligen hänt
jättemycket! :-)