tisdag 19 maj 2009

Snart drar vi igång

Stugan blir en vecka försenad tyvärr, den skulle ha kommit imorgon men de lyckades bygga med fel mått och eftersom det har stor betydelse för frakten (ungefär 10 000 kronors betydelse) så håller de nu på att bygga en ny. Synd, vi hade tänkt ägna denna långhelg åt att fixa den. Vi har köpt färg och tapet och... altanmatta! Det där med altanmattan var ett genidrag tror vi. Först var vi inne på laminatgolv men så började dottern prata om heltäckningsmatta och vi sa "Nej men neeej" och precis då passerade vi rullarna med altanmatta på K-Rauta och började tänka. "Säkert väldigt isolerande.", "Det där var ju en cool röd färg", "Den går ju att dammsuga." Och så blev det. Vitmålade väggar, fondvägg med svart/vit tapet och rött golv. Idag kommer ett lass med grus i alla fall, som ska dras ut i den grundgrop som en traktor har varit och grävt åt oss.
Så långhelgen ska vi istället ägna åt att börja riva kök och hall. Jag tycker det är lite väl tidigt men Niklas påstår att det är helt nödvändigt om vi ska vara klara med allt rivande och grundarbete till semestern börjar i början av juli. Jag säger inte emot, jag har aldrig gjort just denna ombyggnation förr, så vi börjar väl då! (fyy fan vad jag gruvar mig)

Stenmark, the one and only.

2 kommentarer:

Helena sa...

Åh alltså fyyyyy vad det är hemskt att vara utan kök!!!! Ojojoj... Till slut gråter man nästan när man öppnar en micromatsförpackning.

Vi bjuder gärna på vanlig vardagsmat någon kväll när det är som värst om ni blir alltför galet trötta på färdigmat! Finns inte så tacksamma människor att bjuda som de som precis håller på med en köksrenovering... ;-)

karo sa...

Det låter underbart, jag hojtar när vi sitter och gråter! :-D
Någon micromat kommer det dock inte att bli, vi äger ingen micro. Men jag har just insett att vi kommer att få hämta allt vatten i badrummet. Eller ur trädfårdsslangen. Så pittoreskt. *S*