torsdag 7 maj 2009

Surfar efter köksblandare.

Och man blir ju lite brydd alltså:

Hur kommer man på tanken att designa en blandare med inbyggd lampa? Den här kan man tydligen få i rött eller blått ljus. Hur uppstod tanken/behovet? Funkar den lampan om strömmen gått, typ som att den har ett eget inbyggt kraftverk? Så man kan treva sig fram till kranen och slå på vattnet för lite ledljus kring disken? Ja jag fattar inte. Kostar 14000:-.

Då är jag däremot jättesugen på en sån här:

Utdragbar pip. Det tänker jag på varje dag, att jag skulle ha velat ha, men det kan bero på att vår nuvarande kran sitter så högt upp så att det gärna stänker vida omkring när man sköljer disk och så. Den här känns ju jättebillig i jämförelse med den där andra varianten med lampa, endast 6500:-, tänk man tjänar ju 7500 på att ta med sig ficklampa!

4 kommentarer:

Helena sa...

Tror också att det finns lösa lampor att sätta på sin vanliga pip som är betydligt billigare än 14 000,- om man nu längtar våldsamt efter blått/rött ljus i sin blandare. Tror man kan tjäna typ 13 700,- på att köpa en sån istället...

Rätt blandare är ett viktigt val! Vår gamla var för låg så att det var svårt att få in stora kastruller under den. Den nuvarande är hög, vilket innebär att det lätt stänker ut över bänkskivan. Och eftersom moderna bänkskivor aldrig har någon spillkant (vaddå produktutveckling???) så får man allt vatten ut över golvet...

karo sa...

Jamen precis, just därför vill jag ha en med utdragbar pip. På jobbet har vi en sån, det är så jäkla praktiskt.

Helena sa...

http://www.coolstuff.se/Vattenmunstycke_LED

karo sa...

Jamen det är ju genialt! *S*