söndag 28 juni 2009

Bak på altanen igen

Den här gången gick det mycket smidigare, inga missöden alls! Idag blev det Banan- och chokladmuffins.

Jag har gjort vit frosting som ska smekas på när de kallnat. Kan de inte kallna lite snabbare?

Annars har det varit ungefär som vanligt, jag har målat och Niklas har byggt. Han bygger förresten i skrivande stund också. Imorgon kanske vi kan börja klinkra. Eller sätta upp innertak, vilket som.
Igår när Niklas ställde sig på knä (nej inte framför mig) mitt i byggröran satte han knät på en gammal brädbit som låg på golvet. Och när han reste sig hängde brädbiten med. Han hade satt knät på en spik som satt i brädan! Han hade rätt ont i går men har inte klagat idag, vi får väl se om det blir nåt elände av det. (Jag brukar fråga honom om han trivs med att nästan dräpa sig på skräp som ligger i vägen eftersom han inte så gärna städar upp där han ska stå och jobba, och han svarar att han trivs jättebra med det.)

6 kommentarer:

Helena sa...

Uh ajjj! När jag var liten var det en bekant till mamma och pappa som lyckades gjuta fast sina knän i ett betonggolv som han höll på att lägga i sitt garage. En hel del hud fick stanna kvar på garagegolvet för att han skulle komma loss *aj* Känns nästan som om Niklas skulle kunna göra en sån grej ;-)

karo sa...

Men hjälp, hur lyckas man med sånt?!! *asg* Jag tror inte ens Niklas skulle "hamna i den smeten", man kan ju inte ha en massa skrot kring fötterna när man gjuter golv. ;-))

blomman sa...

En kompis till mig(ska inte säga vem) skulle fodra den nya ytterdörren med kemisk fog (en sådan där som expanderar 10 gånger typ) men upptäckte att han sprutat dit för mycket.Då fick idioten panik och tog bort överflödet med händerna!!!.Det satt som faaan på fingrarna (nähäää) och då kom han på den geniala iden att doppa händerna i bensin??!!,,Jepp bensin!!.
Han fick åka till lassa med bränskadade händer och limmet? Tja det satt kvar.

karo sa...

Hahaha, det är roligt att jobba på akutmottagningen! :-D

Helena sa...

*s* Har du gamla arbetskamrater kvar på akuten? Vore ju kul för dem om du och Niklas blev tvungna att komma in med någon osedvanligt klantig hemmafixar-skada ;-)

Fast ni verkar ju äckligt duktiga. Nästan så man tror att ni vet vad ni gör! ;-)

karo sa...

Hehe, skön komplimang! :-D
Jodå, jag har nog flera gamla arbetskompisar kvar på akuten, jag håller tummarna att vi ska slippa träffa dem under såna former. ;-)