torsdag 4 juni 2009

Fläkt och kyl

Vi har nästan bestämt oss för vad vi ska beställa, frågan är väl mer NÄR vi ska beställa det. Garaget är fullbelamrat, det finns inte plats att hysa några större attiraljer där.

Det lutar åt den här fläkten från Thermex.

Och den här kylen från Bosch.

Detta gör alltså: Vitt kök. Svart stenskiva på köksön. Svart spishäll och inbyggnadsugn. Rostfri fläkt och kyl. Vi tänker också ett svart klinkergolv.

Vitt
Svart
Rostfritt

Återstår att fundera på vad man ska ha på väggarna. Kan bli kallt med svart eller vitt eller grått. Och nån varm färg typ rött vill jag inte ha. Orange är ju inne men jösses man ska ju stå ut ett tag. Samma med lila, snyggt och varmt men hur länge pallar man?

Den här gröna nyansen är grym... Tänk en glasmosaik i den. Och så nån häftig fondtapet på väggen mittemot.

8 kommentarer:

Helena sa...

Kakel är svårt, det var det allra svåraste tyckte jag!! Jag läste kakelkataloger tills jag såg rutor och trodde jag blivit galen tills jag insåg att det var för att jag vilat ögonen på spaljén vid altanen i stark sol...
Hursomhelst, det GÅR ju att byta kakel om man vill välja någon häftig nyans och sen tröttnar! Grannen har en supersnygg mosaik som skimrar i guld och brunt (samma som de har på McDonalds vid Scandic), men den kostar rätt så multum per kvm.

karo sa...

Den har jag sett på interkakel, rätt så små rutor, skitsnygg och rätt så dyr... Jovisst kan man ju byta, men i tanken har vi mosaik från bänk till tak där vi ska ha det, så det blir ju ganska mycket då. Man kan ju ta en neutral som går i linje med allt det andra, men det som finns kvar att leka med då är bara ev gardin, ev två lampskärmar och en vägg med tapet. Fast det kanske räcker?

Helena sa...

En tapetvägg kan man ju göra mycket av, och det är ju lite enklare än kaklet att byta. Vi hade ju massor av spännande idéer, men landade till sist på vitt kakel - djärv som man är ;-)
Man kan ju leka med kontraster som matt-blankt också, det behöver ju inte vara just stark färg som gör det lilla extra på kakel-mosaikfronten.

karo sa...

Jag har snöat in lite på tapeten Näckrosryss, men det är ju rött i den... Ja vi får se hur djärva vi blir, vi behöver inte bestämma nåt nu tack och lov. :-D

Anonym sa...

Jag ville ha en turkos färg,en ljus men fick inte det för Helena.Kör på den där oliv/moss gröna som på fatet,med lite metall feeling i glansen .Verkar bli snyggt tycker jag.Ska ni ha kvar köks möblerna? Om inte så kunde det här bli nice,kolla in.
http://www.svenskahem.se/?id=7540&pid=5249 (med hög rygg och vit kontrast söm) och det här bordet http://www.svenskahem.se/?id=3261&pid=3139 i vitt med några ilägg. Och en Enigma lampa såklart:)

karo sa...

Snygga grejer men vi ska behålla köksmöblerna. :-) Enigma har fina lampor men vad sägs om den här? (den gröna då såklart)
http://www.belysningsdesign.se/admin/ViewerPage.aspx?ident=lampor%2ftaklampor%2fpikant28&kind=article&id=277&catID=1&langID=10

blomman sa...

psst,, Enigma tillverkar inte lampor(viskning)Louis Poulsen gör det däremot. (viskar fortfarande)
Samma färg på lampa som mosaik? Undra sa flundra,nä kolla in Herstal,Belid,eller Louis Poulsen.
Tycker då jag om man får tycka.

karo sa...

Jahaa, Poulsen designar lampor som han kallar för Enigma? I get it.
:-D