fredag 25 januari 2008

Och nu kommer ett sant "Odi".

Då jag ändå är inne på temat musik i allmänhet och 70-talsmusik i synnerhet... Jag avskyr verkligen snorvalpar som fått sitt första jobb som musikrescensent på lokaltidningen och tror sig veta något överhuvudtaget. Ett sånt jobb kräver naturligtvis en genuint musikintresserad person och inte nåt finnigt, flottigt "hej jag söker sommarjobb"-pucko som inte brytt sig ett jota om musik förrän 1997.
Nazareth hade den goda smaken att besöka Pajala 1984 (tror jag att det var) och sedan Luleå 2006 och jag var med båda gångerna. Och det enda rescensenten för NK klarade av att bräka ur sig var detta. Stackars pojk, vad mycket han har missat i sitt liv. Morning Dew, t.ex.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Känns väl inte som om David var född när det begav sig.
Tycker bristande kunskap gäller i allmänhet. Fan, många ungar vet inte ens när Palme blev skjuten, med motivationen Jag var inte född då. Korkat, jag var inte född när Hitler tog livet av sig i bunkern, men vet ändå att det var 1945.
Allmänbildning saknas. Och i detta fallet borde det vara ett krav.´
Nice blog.

Anonym sa...

Tack Tomas, både för blogomdömet och din visdom! :-)