torsdag 24 januari 2008

Senaste boksluket.

Har precis läst ut Isobel Hadley-Kamptz "Jag går bara ut en stund". Det var faktiskt länge sen jag läste ut en bok så snabbt, det tog bara en knapp vecka! Med tanke på att jag brukar somna efter 2-3 sidor (läser bara då jag gått i säng) är det ju snudd på sjukt. I alla fall, först tänkte jag att boken var helt självbiografisk, med sidohistorier och allt, och kunde inte mitt i all bedrövelse och sorglighet låta bli att undra hur hon hade löst det här med att hennes man såklart skulle läsa boken? Är de verkligen fortfarande ihop efter detta? Fick de sitt barn? Hur gick det sen, hur gick det sen? Nu har jag förstått att kanske inte precis allt är plockat rakt ur verkligheten. Eller? Spännande frågor man går och ruvar på. :-)



Nu har jag påbörjat Paulo Coelhos "Häxan från Portobello", och fast jag tuppade av redan efter 4 sidor kan jag säga att den bådar gott. Riktigt gott.

Inga kommentarer: