torsdag 24 januari 2008

Snökaos á la helvetes jävla skit.


Hade jag vetat hur det skulle se ut på vår gata hade jag lämnat bilen på jobbet och tagit bussen hem. Fast jag hann rätt långt, hade bara ca 50 meter kvar till huset innan jag körde fast. Hämta barn och spadar. Skotta gatan. För hand. Få hjälp att komma loss av två snälla grannar. Köra i 2 km/h med spinnande dansande däck fram till infarten. Börja skotta infarten. Ha 200 i puls. Svära. Skotta gatan också. Maken kom, och körde fast. Skotta loss den bilen också. Jag svor, maken skrattade. Ibland tänker jag att om han varit gift med nån annan än mig kanske han skulle få en spade i skallen, men på mig funkar det bra. Bonustjejerna hade redan skottat i 90 minuter innan vi kom så de fick massor av beröm och lön. (mina tjejer hade feber respektive var tvungen att äta för hon höll på att dö av svält. Jajamen.)Jag skottade en timme och maken 45 minuter. Så, 195 minuters aktivt skottande och DET HAR INTE SLUTAT SNÖA ÄN!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är inte alls naiv :) Är man tillräckligt slampig så går det.

Anonym sa...

Oj, det svaret tog så lång tid att jag helt hade glömt bort! :D

Anonym sa...

åsså kommer jag som ber om snö varje kväll (OK, jag överdriver *s*)

Anonym sa...

Men kom hit Jennie, kom hit och skotta! Snälla! ;-)