fredag 18 april 2008

Det är himla störigt

Det funkar inte att lägga in bilder i bloggen just nu. Precis när vi är klara med plattsättning, fogning och avtorkning!! Så jävligt. Jag får återkomma med de bilderna senare, när det rättat till sig.
Man fatta... i en hel vecka har vi kutat omkring och dammat med fix och fog, det har legat en hinna på golvet i princip överallt och det har ju inte varit nån större idé att springa och torka. (jo, om man vill torka två gånger per kväll, men det ville vi inte), och nu har vi äntligen torkat golven också!
Igår kväll när vi fogade som värst blev jag akutless, och bestämde mig för att jag aldrig, aldrig ska göra om det här. Men det går väl över. Sen idag, när jag var ute och skakade av den enda biten trassel vi hade hemma för tillfället satt grannarna ute i vårsolen och drack öl. "Gissa vad jag gör?" hojtade jag, överlycklig över att ha kommit så långt i projektet och säker på att de skulle fatta att jag torkade fogdamm, och mannen i huset svarade "Öh, ja, brinner det?" Det dammade ungefär så mycket, ja.

Inga kommentarer: