måndag 14 april 2008

Lite trubbel

När vi köpte det vita kaklet tömde vi Coloramas lager; det skulle utgå och var nedsatt och vi trodde som sagt att det skulle räcka. Vet inte hur vi räknade. Idag var vi alltså tvugna att hitta mer kakel och då gäller det ju att det gärna är väldigt likt det man redan har. Det närmaste vi hittade var 1 x 1 mm större och aningens, aningens gråare i tonen. Men vitt och vågigt precis som vårt första. Så, vi bestämde att det nya kaklet kunde sättas i "hålan" där tvättmaskinen och högskåpet ska stå. Det första kaklet skulle vi ha till de väggar där vi redan börjat och på spolsysteminbyggnaden. Begränsat antal plattor... När väggarna var klara fanns det ganska precis antal plattor till spolsystemet, vi räknade ut att vi hade 2-3 plattor att spela på. Det var ju en del att skära och såga och nypa... Maken började med ett glatt humör som sakta men säkert övergick till djupa suckar, ord som "knulla" och "helvete" och "nä-e, nu går jag och lägger mig". Plattorna blev fel och gick sönder och hade sig, och vi hade som sagt inte hur många plattor som helst att leka med. Mitt i en suck sa han till slut "Åsså har jag den där jävla 'I love Europe' på skallen också." Kan det egentligen bli så mycket värre?


Vi tar nya tag imorrn. Kanske, kanske är det vita vågiga kaklet som finns på Coop exakt som vårt första, så vi får till spolsystemet...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Skulle tro att det vita vågiga kaklet finns i alla kakelbutiker ,så det löööser sig nog,Ser jätte snyggt ut kör hårt.
.mb

Anonym sa...

Japp, det på Coop funkade fint! Och nu är vi klara med kaklingen, ÄNTLIGEN! Imorrn ska vi gegga med fog.

Anonym sa...

"Imorgon ska vi gegga med fog". Jag ser framför mig hur ni smörjer in varandra med fogen som någon form av avancerad sexlek ;-)

Anonym sa...

Hahaha! :-D

evova sa...

jag tror jag skrattar mig harmynt, stackars Maken :-) :-=

Anonym sa...

Ja det blev liksom droppen... *S*

Anonym sa...

Hahaha, aj lavv jooorup! Förstår att det sänker humöret på även den mest milde! *asg*

JK