söndag 9 november 2008

Arbetsplatsen

Jag jobbar på ett roligt ställe. Inte bara föra att själva arbetet är stimulerande och varierat, mina arbetskamrater är källa till stor glädje! Ibland tänker jag att de skulle förtjäna en helt egen blogg.

I fredags satt vi och drack eftermiddagskaffe när en av sjukgymnasterna började säga att hon kanske skulle behöva semester. Hon hade gått för att fylla sin vattenkanna (hon skulle vattna blomman i fönstret, alltså) vid ett tvättställ, och blev något konfunderad och irriterad för att det inte kom nåt vatten. Upprepade gånger lyfte hon kranen och stirrade argt. Tills hon insåg att det var tvålpumpen hon stod och hanterade.
Fnissande berättade hon då detta för en av sjuksköterskorna, som kontrade med att beskriva hur hon kommit in på sitt rum precis när telefonen ringde. Hon skyndade sig att sätta på sig head-setet och svarade: "Anna Johansson!" (påhittat namn). Men telefonen fortsatte att ringa och då insåg hon att det var glasögonen hon hade satt på sig, inte head-setet.
Och när vi avhandlat detta vid fikabordet berättade logopeden att hon ofta träffar barn som byter ut "K" mot "T". Det är tydligen mer än en gång hon suttit där med sitt bildmaterial och rättat ett barn som pekar på bilden av en flicka och säger "flitta" genom att säga "neej, det är en f-i-t-t-a." Allt detta i kategorin "vem behöver semester mest?"

F-L-I-C-K-A

3 kommentarer:

Helena sa...

Själv har jag försökt knappa in telefonnumret på räknemaskinen när jag har ringt till någon...

Anonym sa...

*asg* :-D

Anonym sa...

Tack för härliga skratt!

Och du har en utmaning på min blogg! ;-)