söndag 23 november 2008

Mera jobb


Gud vad jag har ont i ryggen, men nu börjar det äntligen skönjas ett slut på detta! Pappa hjälpte mig med drygt hälften, men sen har jag lagt resten. Och så är det en 5 cm bred rad kvar, men det betyder ju att man får såga typ en km, och det orkade jag bara inte ikväll. Det blev alltså ett ekgolv, inte laminat. Och till det ska det vara eklister, säger far. Och då gör man som far säger, för då fixar han det. Jag är så slut just nu så han får sätta dit ljusblå lister om han vill.

Nej, en Ipren och en dusch på det här. Och en sån här, som Ilva i Italien har spritt receptet på. En lämplig belöning tycker jag. Jag har tyvärr inte hittat nån "kakao av fin kvalitet" eller hur det stod, jag tar den vanliga ögonkakaon och så slänger jag ner ett par rutor Marabou också. Och understundom en eller två marshmallows, beror på hur sött jag är sugen på. Så mjukt och lent, jag är såld. Hoppas inte viktnedgången tar illa upp.

3 kommentarer:

Helena sa...

Det där blir ju jättebra! Håller med din pappa, det blir fint med lister i samma färg som golvet.

Helena sa...

Chokladen förresten... När jag var liten jobbade mormor i matsalen på skolan i Sunderbyn. Jag fick följa med henne och hjälpa till att servera en gång, jag kan väl ha varit 4-5 år, och jag minns att jag serverade Chokladsoppa! Hur näringsriktigt det var som skollunch undrar jag ju, men jag minns att den var blank, tjock och god :) Liknade faktiskt chokladen på bilden minus marshmallowsen.

Anonym sa...

I gammelstad fick vi aldrig nån chokladsoppa, och som sagt det är nog inget man vill äta som måltid. Men i soffan framför TV:n är den ju gudomlig!