onsdag 19 november 2008

Tapeter och golv


Dottern har nu valt tapet till fondväggen, den kommer förhoppningsvis på fredag. (fast jag ska på julfest då, så den lär ändå inte komma upp förrän på söndag). Så här långt allt väl, den kommer säkert att göra sig bra mot det svarta. Men... när vi ändå håller på och jobbar därinne... plastmattan på golvet är inte kul. Den är dessutom "uppsprättad" av släpande fötter precis i skarven på en fläck mitt i rummet, så det vore ju lika bra att lägga på ett nytt golv. Dottern vill ha laminat, och varför inte? Men jag har svårt att se det framför mig; svart och rosa på väggarna och sen träfärgat på golvet?? Hur blir det? Kommer det att skära ihop sig fullkomligt? Men vad skulle man annars ha? Svart golv... skulle inte det bli alldeles galet mörkt? Vem vill hjälpa mig att tänka? Kan grått funka?

4 kommentarer:

Helena sa...

Jag tycker att trä, eller trälaminiat funkar till alla färger. Ett mörkt träslag tycker jag låter snyggt till svart och rosa, typ valnöt.

Sen får jag en vansinnig bild framför mig med en rosa, lurvig heltäckningsmatta! Kunde bli läckert, men det är ju det där med städningen då förståss...

Anonym sa...

*moahaha*, måste erkänna att även jag sett den bilden för mitt inre. Ja, att hitta ett grått laminatgolv som inte föreställer klinkers går visst inte, så det får nog bli träfärgat. Tittar man ut i korridoren utanför och föreställer sig det golvet inne i rummet så verkar det inte så himla galet faktiskt.

Anonym sa...

Det blir snyggt med ett valnöts golv tycker jag.När man kollar på valnöt lite närmare så ser man att en del valnötsgolv har lite grått i sig.Det blir nice.
http://www.byggmax.com/se-sv/Prod/PID-13674.aspx
Annars kan man ju måla golvet i en grå nyans.Som på bilden

Anonym sa...

Orkar inte sitta och måla sånt där pillergöra. *asg*
Men helt sant, det skulle nog bli snyggt!