lördag 15 november 2008

Nästa projekt

Yngsta dottern önskade hett en liten renovering av rummet. Jag gick med på det i tron att jag skulle behöva nåt att göra när jag är långvarig gräsänka.
Jag skulle snarare behöva lite mer tid att bara sitta stilla. Jaja. Om jag bloggar om det får jag ju sitta ner medan jag gör det i alla fall.

Allra första före-bilden. Det är bara lite undanstädat (av dottern, under hot, typ).

Här nånstans insåg jag att det går bara inte att få bort det innersta papperslagret. Jag tror tapeten var upplimmad med gummi.

Easy Cover fick det bli. En rulle på 10 m2 och två liter våtrumslim gick på ca 420 kronor, värt vartenda öre. Det tog ungefär trekvart att göra den här väggen. Att försöka stryka fast den med händerna är ingen bra idé, inte ens ett första svep, eftersom man snabbt blir påmind om att det är glasfiber i den. Men nu är det färdigt för att tapetsera fondväggen! Övriga väggar blir målade i svart. Dvs en ny större taklampa kommer nog att vara helt nödvändig.

Inga kommentarer: