torsdag 20 november 2008

Tapeten är uppe


Sådärja. Nu fattas bara lite snygga golvlister och lite snyggt golv. Och visstja, Man måste nog göra nåt åt garderoberna också... Sånt här har visst en förmåga att växa till mycket större projekt än man hade tänkt sig. Cazzo. Vill bara påpeka att jag föreslog en annan vägg som fondvägg, men dottern skulle absolut ha just den där väggen. Jaja.


Och som om det inte skulle kunna vara nog med att jag härjar och jobbar, mina dubbelsidiga tennisarmbågar blossar liksom upp lite extra av att pensla och rolla och klippa med sax och allt vad jag nu har gjort. Börjar faktiskt bli så besvärligt att jag till slut tog fram nålarna och körde en liten behandling. Dessutom har jag ont i ryggen, det är visst bara skräp med mig. Buhu.

Imorgon kväll är det Extremt Tidig Julfest med jobbet. Förra året var en hit, så det är bara att hoppas på en repris. Och idag har vi 22 dagar kvar till Dubai!

6 kommentarer:

Helena sa...

Jag tycker det blev snyggt jag! Håller fortfarande på Valnötsgolv om man ser till själva rummet. Eller också att ni fortsätter med samma golv som i hallen för helhetens skull, det funkar säkert också inne i dotterns rum (minns inte riktigt hur det golvet såg ut, eklaminat?).

Anonym sa...

Ja, det är eklaminat. Hittade det här; http://www.annonsfynd.se/285869.htm men det kändes inte lika snyggt som valnöt.
Och tack! Det är ännu snyggare när man har lampan tänd, den målade väggen nästan "skimrar" eller vad jag ska kalla det, verkligen en cool effekt som jag inte hade räknat med! :-)

Jikå sa...

Jag tycker det blev läckert! Jag ser att taket, dörren och dörrlisten är vit så jag skulle tatt vita golvlister också och bryta av med ett träfärgat golv och eklaminat skulle nog varit mitt förstahandsval. Om ni har eklaminatgolv i angränsande rum blir det enhetligt dessutom och ser inte alls konstigt ut så jag håller med Helena. Rummet blir kanonfint!

Anonym sa...

Vita golvlister har jag aldrig tänkt på! Har tänkt trä eller svart... Hur tänkte jag? *S* Jag måste nog rita upp rummet i paint eller nåt, och prova mig fram. Jag blir så förvirrad. :-D

Anonym sa...

Kanske en kristallkrona i svart plast till det där skulle bli snyggt,,,

Anonym sa...

Har ni såna där du jobbar? (ger en sån tillräckligt med ljus? För snyggt, det tror jag alldeles säkert att det skulle bli! :-))