måndag 30 mars 2009

Galna vädret fortsätter i Dubai

Klicka här för att se en video på tokeriet.
Men prognosen ser bra ut! Det ser faktiskt ut som att allt ska ha vänt på lördag, vilket är vår första dag där. Om det stämmer har vi ju nästan löjlig tur. Tydligen är inte det här helt ovanligt i mars, men det är lite svårt att föreställa sig hur illa det har varit. Huvva.
Vi har börjat ta tag i packning och lite andra praktiska saker. Hyrbilen är bokad och ska finnas där när vi kommer, mina tjejers nya pass är hämtade och vi har väskor. Eller? Har vi väskor? Måste kolla idag hur många kabinväskor vi behöver och sålunda hur många vi saknar.
Igår när jag steg upp och såg SNÖN kände jag helt spontant att fiffan vad skönt det ska bli att åka ifrån det här ett par veckor. Jag hade verkligen hoppats att det hade snöat fördigt för den här säsongen, men det var ju såklart en aning naivt.

Jan Stenmark, var får han allt ifrån?

4 kommentarer:

Helena sa...

Jag börjar misstänka att det är ni som drar ner ruskväder där ni befinner er. Förhoppningsvis innebär det ju då att vi kan fira en påsk i flödande solsken härhemma! ;-)

karo sa...

Nej det verkar ju vara precis tvärtom ju, nu vet Dubai att vi kommer så då blir det fint igen.
:-D (men jag hoppas jättemycket på fint väder här hemma, helst ska det vara snöfritt när vi okmmer hem igen)

Agge sa...

Halloj..Vad härlig ni ska ha det där nere. Å jag tror säkerligen att ni får kalasväder!
Synd att ni inte är hemma när jag kommer upp. Ska ut till stugan mellan den 16,e( Hipp hipp Hurra på din födelsedag :-) och den 21.e april. Men då är ni väl kvar i Dubai antar jag!

karo sa...

Vi kommer hem den 18:e, på lördagen. :-)Hör av dig om du mellanlandar här i närheten innan du åker hem igen!