tisdag 3 mars 2009

Il grande finale della neve




Det här var förmodligen sista snön som kom den här vintern, eftersom HAN KOMMER HEM I NATT! Det kändes så när jag kämpade med alla dessa kubikmeter snö igår, att han hade i alla fall tur med vädret. *moahaha*
Jo, han kommer alltså hem i natt, 23:59 ska han landa och då ska jag stå där med största kramen. Han sms:ade från flygplatsen i Dubai att han hade 14 kg övervikt (i packningen tack och lov) och att det skulle kosta 1200 Dirham (ca 2500 kronor). Och det skulle bli samma kostnad från Frankfurt där han ska mellanlanda, så han skulle visst slänga några böcker och så. Hm, undrar om övervikt är avdragsgillt i en sån här situation?

Mitt besök på vårdcentralen igår resulterade i ett nytt besök i morse, eftersom det var fastevärden som gällde. Det intressanta med att ta proverna var att undersköterskan

1) Inte använde handskar när hon kände efter en bra ven
2) Krafsade i armvecket med en helt torr papperstuss
3) Kände i armvecket igen med icke handsbeklätt finger

Jag blev så ställd så jag sa ingenting. Som vanligt kom jag på efteråt vad jag borde ha gjort: Jag borde ha påpekat att "jag ser att ni har nya remisser, ja det är ju ett tag sedan jag jobbade som undersköterska." För jag känner nästan igen mig själv lite; man tänker "äh, patienten vet ändå inte nåt om våra hygienregler, jag ids inte ta på handskar/sprittorka." Vet man däremot om att patienten är sjukvårdskunnig blir det nåt annat. Men så jävla jobbigt är det faktiskt inte och jag tror mig veta att jag aldrig hemföll åt sån extrem lathet. Det konstigaste var nog den torra papperstussen ändå, undrar hur hon tänkte där?

Nä, nu ska jag få i mig mat och sen ska jag plocka ihop lite av stöket här så Niklas slipper mötas av det. Inte för att jag tror han skulle se det eller bry sig, men ändå. Snart är han hemma!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fan vad snö att skotta.Hos oss med lilla uppfarten så blåser det alltid bort snö istället för att det driver in:)Kanske den blåser ifrån oss och över bäcken och stannar hos er? Tja vem vet? However så övertalar(tvingar) jag min moppedsugna son att skotta dom gångerna som det nu blåser åt fel håll:)
Hälsa Nicklas.
Förövrigt lyckades jag övertala en sjukgymnast i dag att köpa en Dyngdyr säng av mig och jag märkte att hon lyssnade på varenda stavelse när jag började prata om ryggkotor och dyligt:) Tur att man varit på en del fylle öö,Sängkurser menar jag hehe

karo sa...

Eran infart är ju vänd åt det andra hållet så det låter logiskt att snön blåser från er till oss. :-D
Ja du verkar kunna det här med sängar och ryggkotor!