måndag 2 mars 2009

Måndag morgon, ingen man i sikte

Han är kvar i Dubai, just nu går det ut på att vänta på passet som någon myndighet motsvarande Migrationsverket ska skicka till arbetsgivaren, som i sin tur då ska ringa Niklas och meddela att passet kommit och DÅ kan han åka dit och hämta det samt få en resa bokad. Igår sa man att detta skulle ske idag. Och Norwegian flyger i natt, så nu vill jag inte veta av fler dröjsmål.

Själv ska jag strax pallra mig iväg till vårdcentralen för kontroll av mina kolesterolvärden. Hoppas det inte ska vara fastevärden, för då är det kört. Sen är det möten hela dagen och sen hem för att skicka yngsta dottern till pappa i Stockholm. Och eftersom äldsta dottern befinner sig hos pojkvännen i Kiruna blir jag helt solokvist där hemma! Nä nu får han ta och komma hem...

4 kommentarer:

Helena sa...

Passa på att lyxa dig! Pilla navelludd, ät något gott och titta på någon film som Niklas aldrig i livet skulle vilja se.

Eller titta på Arn-filmerna och tänk in dig och Niklas i rollerna. Efter sådär en halv flaska vin så går det nog riktigt bra. Ser framför mig hur du gråter som Lille Skutt i Bamsefilmerna! ;-)

karo sa...

Jag tänkte in oss i rollerna när jag såg Åter till Cold Mountain, det var hemskt och dessutom blev jag tillfälligt kär i Jude Law, så det gör jag inte om. *S*
Men nån slags lyx ska jag nog kunna hitta på! :-D

Anonym sa...

Gud vad härligt, att få hem honom!!!! Inte kul att bli uppsagd (kanske?), men ändå. Förstår att du är glad i allafall.
Du får väl äta praliner tills han anländer...
Ja hur gjorde dom förr??? Utan mobil, dator å sånt..det är inte ens såå länge sen!!! de måste haft ett grymt tålamod...
Ha en skön dag!
Hoppas VC-besöket gick bra..jag ska också dit i eftermiddag. Blä.

http://rosalucia.bloggagratis.se

karo sa...

Hehe, det var visst fastevärden de ville ha. Så jag åkte dit i morse igen. :-)