fredag 1 april 2011

Ååh vad vi kommer att bli fina!

Den kvinnliga delen av det blivande resesällskapet på kommande kryssningen har ingen eBay-användare så nu har jag introducerat henne i denna fantastiska marknad. Kryssningen innebär ju två "officiella kaptensmiddagar" då herrarna förväntas ha kostym och damerna motsvarande, eller som hemsidan föreslår: Cocktailklänning. Min cocktailklänning har äntligen kommit i brevlådan och den var hur fin som helst! För 130 SEK var den helt enormt fin faktiskt! Inget att klaga på alls, liksom.


Denna har nu min vän köpt för 110 SEK. Det är två finmiddagar så vi tänkte att vi bytlånar. Höjden av sparsamhet, ingen kan då anklaga oss för att
s-p-e-n-d-e-r-a.

Dock såg jag en ny schnygg sak som går under auktionsklubban där på eBay:

Det är 5 dagar kvar på budgivningen och jag tänkte bevaka den. Om ingen budar kan jag få den för strax under 150 SEK.

Nu vore det roligt om man faktiskt skulle få fler anledningar i livet att använda dessa stassar. Och om det inte gör det får man väl hitta på anledningar.
Förresten så köpte jag ju en svart korsett tidigare. Den kom ganska snabbt och var fruktansvärt snygg, men för STOR! Wow. Jag hade gått ner ett par kilo i vikt och antagligen hade jag varit pessimistisk när jag beställde den. Det gjorde inte så mycket eftersom den var snudd på gratis, men i alla fall beställde jag en ny. Den kom också ganska snabbt och var förstås lika snygg som den första. Som är till salu om nån vill ha. Sen beställde jag Flip-flop-Crocs. De var för små. Men oo så söta. Jag har beställt en storlek större och alltså har jag ett par i stl 38 till övers.

Mina döttrar byter boende med varandra ikväll. Rebecka ska in i huset och Emelie ska ut i stugan. Det mesta gör de själv. De gör liksom mer och mer själva. Duttiga!! Men faan vilket kaos det är i huset...

Inga kommentarer: