söndag 3 april 2011

Hej bara vad det smälter


En riktig vårdag idag, snösmältningen riktigt hörs. Drar igång min årliga kontroll av förloppet. Ett foto i veckan. Och så hoppas jag det inte blir alltför många foton, så att säga.

Tårtbakning har det varit igen. Barnens kusin fyllde 20 tidigare i veckan och hon fick en cake from hell. Som jag svor över detta bakverk. Helt plötsligt är det som att jag inte kan baka en sockerkaka! Är det nåt fel på mitt bakpulver? Är det nåt fel på ugnen? Vad gör jag för fel? Tredje kakan jag bakade lyckades jag få tre delar av, men när jag skulle montera härligheten och lyfta bottnarna började de falla i bitar och till slut blev det som ett löjligt pussel alltihop. Tur man kan dölja en del med sugarpaste.

Den här är fylld med lakritsfluff och hallonmousse.

I förmiddags var vi ute och promenerade en mil. Nåt slags halvdesperat försök att komma igång och bli lite fit till sommaren. Men det var ju, trots ökande smärtor i somliga muskler, helt underbart i det fina vädret!

Passerade kyrkbyn. Såg en fin dörr.

2 kommentarer:

marianna franchi sa...

Capito qui per caso e non posso non farti i complimenti! Bellissima torta e auguri da parte mia! Un abbraccio e buona serata

marianna franchi sa...

Grazie per aver ricambiato la visita, non può che avermi fatto piacere... per il link nessun problema! A presto!!! Un abbraccio e buona settimana!