tisdag 12 april 2011

Jag har inga "barn" längre!

Idag fyller lillgumman 18 år. Myndig. Herregud vad fort det gick! Båda två vuxna! Och en tårta har det såklart blivit, fotot är uselt och jag förstår inte varför men kanske måste jag putsa på kameran lite.

Ljusa bottnar, jordgubbsmousse och vaniljkräm precis som jubilaren själv önskade. Och eftersom sugarpasten är köpt vågade jag inte spackla med grädde utan gjorde istället en italiensk marängsmörkräm och spacklade med.

Sen var det visst meningen att jag skulle ha dokumenterat snösmältningen i söndags men det glömde jag helt bort. Så jag gör det idag:

Vi var i Långsjöby i helgen och kom hem i söndags, sedan har det varit fullt upp med bakning så... men man ser ju skillnad i alla fall! Tyvärr hade vi inte med oss kameran till Långsjöby, för vi såg snösparvar för första gången i livet (tror jag) och det hade ju varit kul att fotografera. Lånar en bild från nätet istället:

Gullig va?

Nu är det dags för tårta!

Inga kommentarer: