måndag 18 april 2011

Vad är det jag inte förstår...?


Den här förklaringen i Aftonbladet känns lite tunn. I alla fall för mig, som inte känner till Marilyn Davenport så jag vet om hon är allmänt rasistisk eller inte. Eller är republikanerna i USA rasister i största allmänhet, bara det att jag inte är påläst? Om inte, varför ser man den här bilden som ett rasistiskt påhopp? För mig hade det lika gärna kunna vara George W Bush´s ansikte som klippts in, och det är ju liksom inte första gången man skämtar om en människa i hög maktposition? Men om det nu hade varit Bush som klippts in istället, hade det varit rasistiskt då? Såklart inte.

Och då uppstår den svindlande tanken att det skulle kunna vara alla utom fru Davenport som tänker rasistiska tankar.

Ja, bara lite funderingar så här en måndag förmiddag.

Inga kommentarer: