fredag 29 april 2011

Missat snösmältningen!

Jag glömde ju alldeles bort att dokumentera snösmältningen i söndags, men det var snöfritt då. Nu i helgen blir det lövklippning, aka gröt till maskarna.
Det blir också macarontillverkning, ska testa ett par smaksättningar.

Jag har hunnit baka en beställningstårta:

En kollega beställde den till sin pappa som fyller 70. Hon blev så nöjd, puh! Hoppas den smakade gott också, den var fylld med den numera klassiska hallonmousse och lakritsfluff.


Jaa, och så har jag skaffat mig en idrottsskada. Under påsken spelade vi Wii bowling med M och U och när jag skulle "kasta iväg klotet" dammade jag handen rätt in i U:s knä (han satt snett bakom med benen uppvikta i soffan, voffö dådå??) och när jag hade kollapsat färdigt kommenterade han: "Aj, mitt knä" och haltade iväg. Haha... :D

Se vad ont jag har, fortfarande. Riktig idrottsskada.

2 kommentarer:

Helena sa...

Äh, nu skiter vi i snösmältningen, det mesta av eländet är ju borta! :))) Och på måndag åker jag till Rom och där är snösmältningen riktigt långt gången! :)

karo sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.