lördag 7 februari 2009

54 dagar kvar

Det är inte ens halvtid sen han åkte och jag tycker han har varit borta huuur länge som helst! Tradigt. I alla fall så har vi ju hyrt ett litet hus där till påsk, ett "annex" till en villa i ett område (Arabian Ranches) där varje kvarter har säkerhetsvakt.

Tvärs över gatan ligger denna public pool.


Ingången till "vårt" hus.


Vardagsrummet, som är förvillande likt ett gym på den här bilden.


Det här fotot tror jag inte jag har lagt in förut, det har han tagit från bilen när han överraskades av en sandstorm.

Idag när Niklas låg på stranden kom en mörkhyad man fram och började prata. De pratade om Sverige och lite ditt och datt. Niklas tyckte det var lite konstigt eftersom killen lämnade två tjejkompisar som han var där med, för att gå och prata med honom. Men han var trevlig och glad och de bytte företagskort. Sen nu ikväll när han precis hade somnat blev han väckt av att mobilen ringde och då var det alltså den här killen som undrade om han ville komma ut och dricka en kopp kaffe. Han tackade Nej med tanke på att han ju faktiskt låg och sov. Sen Skypade han mig och förbannade sin dumhet, varför gav han visitkortet till den där?! Så nu är frågan: Är strandkillen
1) Bög
2) Skojare
3) Kaffesugen

Idag skrattar jag åt att Mållgan tydligen har varit ute och kört lastbil i fyllan och villan. Tappar hakan åt att någon, bara några km härifrån dessutom, har beställt hem Zyklon B för att göra Gud Vet Vad med. Och så är jag så himla glad för att jag fick VG på Italienska-tentan!! Jag hade 453 av maxpoäng 491, det hade jag verkligen inte väntat mig, helt galet.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis! Välförtjänt!

karo sa...

Tusen Tack! :-)

Anonym sa...

forza carro forza

Anonym sa...

sa den "mycket"trötte men glade möbelförsäljaren

Anonym sa...

Fasiken va du e duktig tjejen. Vi kanske måste fira det? Jo, det måste vi! Hur ser din helger ut framöver?
Puss och kram / M

karo sa...

Ja, och forza möbelmässor! :-D

Mina helger framöver innehåller inget klotter i almanackan, jag är redo när som helst!

Anonym sa...

VG i italienska? Wow. Men arabiskan då...
Häftig sandstorm på bilden, ser ut som snö. Men förmodligen bra mycket läskigare. usch!!!
Spännande att åka dit i allafall.

http://rosalucia.bloggagratis.se

Jennie sa...

Bravo!!!

Ja jag såg också ett gym på det fotot *s*

karo sa...

Tackar tackar, :-) Arabiska har jag inte tänkt ge mig på, det ser alldeles för avancerat ut. Niklas får lära mig de viktigaste fraserna på plats. :-)