tisdag 10 februari 2009

Förvirrad

Allt det här materiella förfallet omkring tär på mig. Nyss när jag gick på toa upptäckte jag att jag tagit på mig trosorna ut- och in.

Det är ändå ingenting jämfört med vad jag gjorde en gång i fjol vinter. Jag hade köpt nya långkalsonger och en morgon när jag höll på att klä på mig öppnade jag förpackningen och tog på mig dem. På med jeansen utanpå och oj vad de nya långkalsongerna var tjocka och gosiga! Det riktigt kändes att de var nya och onötta. När jag satte mig i bilen tänkte jag "men gud, det känns ju som att jag har typ blöjor, så tjocka är de!" men körde glad och nöjd till jobbet. När jag sedan klev in i korridoren noterade jag att nånting slängde fram och tillbaka kring min ena fot. Det var de gamla långkalsongerna. Tydligen hade jag rivit av mig allt i ett svep kvällen innan (okej, jag gör så jämt, okej okej) och nu glömt att dra ur dem innan jag tog på mig jeansen. Så jag gick in på toaletten, öppnade jeansen och fick genast syn på de gamla långkalsongerna, det var bara att ta tag i dem och dra dem rakt upp, som värsta partytricket.

4 kommentarer:

Malin sa...

Hihi det har hänt mig oxå!
Tittar in på din blogg ibland...

karo sa...

Man känner sig så himla dum, även om ingen behöver veta nåt. *S* Visst länkar Helena till din blogg? Jag brukar kolla vad hon läser för nåt. :-)

Anonym sa...

Vilken tur att man inte använder långkalsonger då....hm...
Föressten, vad betyder odi et amo? Jag är inte så bevandrad i latin, märker jag.

Ha en bra kväll!!
rosalucia

karo sa...

Det betyder "Jag hatar och jag älskar". :-)