torsdag 5 februari 2009

Antingen är jag bakom flötet

... eller så är Sofi Fahrman det. Klicka på Bildextra - vem har dagens look? Den här bejublade gröna klänningen som "sitter bra" på Jennifer Conelly... men det ser ju förjävligt ut? Den ser ut att sitta bak och fram och själva kjollängden är konstig till de halvlånga ärmarna. Ser ut som nåt någon grävt fram ur 80-talsgarderoben och gått lös på med en sax. Det blir lika dumt som när en konstnär ställer upp nåt helt obegripligt och kallar det "installation" och sen står folk där och låtsas gilla det för att det är inne och hippt att gilla sånt även om man inte begriper sig på det alls och egentligen tycker det är skitfult. Och jag kan ge mig f-n på att konstnären fnissar på sig hela vägen hem.

Och när jag ändå håller på och klagar: Den här sjuka TV-reklamen för Blutsaft... Där de säger nåt i stil med: "När vi kvinnor kommer hem från arbetet har vi fortfarande mycket jobb att göra (underförstått en massa hushållsarbete förstås), och då behöver vi något som stärker bla bla bla Blutsaft." De flesta kanske tycker det där är förnedrande mot kvinnor, men jag tycker nog det är mer förnedrande mot män! Att förutsätta att inte män har lika mycket arbete när de kommer hem från jobbet, som kvinnor har, det är ju inget annat än en ren förolämpning. Ungefär som att "jamen de är ju fortfarande 2009 så dumma i skallen så de fattar inte att de måste "hjälpa till"". Illa.

Bra för kvinnor men inte pga hushållsarbetet.

5 kommentarer:

Helena sa...

Åh, jag har en liknande fast aprikos. I dagsläget har den en volangkjol, men med lite kreativ användning av en sax så... ;-)

karo sa...

Jamen visst, kommer säkert att bli skitsnyggt! :-D Jag har sparat två stycken liknande, en svart och en lila, för jag tänkte att tjejerna kanske ska gå på maskerad nån gång.

Anonym sa...

Det finns många mystiska reklamer, riktigt usla...
dessutom smakar Blutsaft jävligt illa!!!!! Hm...

http://rosalucia.bloggagratis.se

karo sa...

Jag har tyckt att den var ganska god, fram tills nu. ;-)

Anonym sa...

Tack, vad snällt sagt. Jag blev bara lite nyfiken på vilken kommentar du syftar på?