söndag 22 februari 2009

Nej, ispromenad var ingen hit

Efter gårdagens innesittande pga ruskväder bestämde jag mig nu för att traska ut på isen. Men den för två veckor sedan så knallhårda skoterspårsvägen ner till älvkanten var idag helt uppluckrad. Enorma, ofattbara mängder snö har drivit upp över den och... ja:



Det är mina fotspår, och de är djuuupa. I somliga steg sjönk jag ner ända till mitten på låren. Men jag är ju en tjurskalle, så jag tog mig ända ut på isen för det kunde ju vara snöfritt där, tänkte jag. Det var det nu inte. Så det var bara att vända och ta samma träningspass tillbaka.



Fullt jämförbart med en 45 minuters promenad på hårt underlag, jag fick upp puls, flås och värme på ca 150 meter. Det roligaste var ändå att möta folk på vägen hem, som sneglade bekymrat på mina snöiga ben (det gick inte så bra att sopa bort, det hade liksom kladdats fast). Undrar så vad de tänkte.

Nästan hela första dagen på Niklas arbetsvecka har gått och än verkar han inte vara uppsagd. Fick precis ett mail av honom, jag klistrar in:

"Mina två chef chef chefen och chef chef chef chefen finns tydligen inte med på organisationsplanen för framtida organisationen om nu X såg rätt. Stora saker på gång.

Den högre av dem verkar ha blivit sparkad snett uppåt medans den andra verkar få se sig om efter jobb. :-(

Jaja om ryktet stämmer så ska det börjas kapas redan imorrn.

Chef chef chefen sa att vi mest troligt skulle flytta till Sharjah i slutet av denna vecka, men vad vet han om han nu är på listan*. Nu ska jag gå och ta mig en macka o en red bull. Arbetslusten är som borta typ
."

Och jag tycker svenska Landstinget har alldeles för många chefspositioner...!

* Listan = en lång-lång radda namn på personer som ska sägas upp.

Inga kommentarer: