tisdag 24 februari 2009

Han är uppsagd!

Det kom ett mail nyss: "Jag har fått sparken. Ska fara hem nu."
Sen kan jag föreställa mig att han fick logga ut och lämna ifrån sig datorn och traska ut. Mobilen med företagskortet måste han antagligen också ha lämnat ifrån sig så det sms jag skickade direkt efter att ha läst mailet kan jag nog inte få svar på. Överhuvudtaget vet jag ingenting: inte hur vi ska kunna "prata" med varann, inte hur länge han blir kvar innan han åker hem till Sverige, ingenting.

Men han kommer hem!!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta?! Man kan inte utföra ett gott arbete och känna arbetsglädje under de förhållanden som han befunnit sig under de sista veckorna. Och han hinner kanske hem och vara med på middagen. Det skrattar jag åt! Men att han inte fick fullfölja det han föreställt sig och planerat. Det gråter jag åt.
Nu kan vi snart krama honom live. Det skrattar jag också åt.
Puss och kram / M

karo sa...

Ja det känns väldigt dubbelt, det är så snopet att han inte fick fullfölja sin plan men jätteskönt att han kommer hem. Jag föreställer mig att det är ungefär så dubbelt för honom också, just i skrivande stund tror jag han tycker det är mest trist men på lördag kommer han att vara glad igen. :-))

Helena sa...

Grattis, eller inte, eller... Vet inte riktigt vad konvenansen påbjuder att man ska säga en sån här gång, men kul att han kommer hem i alla fall! :-))

Han hinner t o m med årets vårvinterpromenader på isen, det är inte det sämsta...

karo sa...

Ja, han skaffade ett kontantkort och sms:ade att det kändes bra, han hade inte velat vara kvar och städa upp i den röran som blev. Och han har ju sitt jobb hemma så det är ju absolut ingen katastrof. :-)

Anonym sa...

Vad skönt! Måste jag säga. *S*
Han har ju ändå fått vara med om sitt livs äventyr även om det fick ett lite hastigt slut. Och som bonus får han komma hem tidigare. Wow! ;-)

Det trista är ju er semester. Eller ni åker i alla fall?

karo sa...

Ja, vi åker i alla fall, vi tog inget avgokninsskydd för flygresan. *S* Ja det är bara att bita ihop, det blir vår semester i år helt enkelt. Eller för det här decenniet kanske man ska säga. :-)

Anonym sa...

Men va??
Vad snopet det måste kännas för honom.
Och för dig med.
Men skönt att få hem honom.

Din vän Puff

karo sa...

Ja det är snopet, men han var rätt beredd ändå. Nu hoppas jag bara de får alla papper i ordning snabbt så han får komma hem till helgen!