tisdag 24 februari 2009

Uppdatering om läget i Dubai

Jaha, nu har jag pratat med honom, han fick låna en av hyresvärdarnas dator så vi kunde skypa.
De sa alltså upp 300 personer idag. Hur de som är kvar ska kunna städa upp bland allt jobb känns ju rätt obegripligt. Och nu när det är som det är vill man ju bara att ska komma hem typ NU. Men det går inte, det är en del papper (intyg) som ska skrivas, och de ska boka en resa åt honom och så. Enligt uppgift ska detta i normala fall ta två dagar, men som sagt, 300 stycken...
De drog ut på "gravöl" ikväll, ett gäng av de som var uppsagda men även några av dem som fortfarande är kvar. Han kommer säkert att hålla kontakten med några av dem, och dessutom ska vi ju tillbaka om en dryg månad så då kanske de får chans att träffas också. På tal om det har jag suttit och bokat hans resa ikväll, den blev dubbelt så dyr som de jag bokade i november men det är då skitsamma. Det ska bli helt underbart att få hem honom, att få göra den här resan helt och hållet tillsammans både tur och retur, det tycker jag vi har gjort oss förtjänta av. :-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken grej ni är/vart med om,,ganska otroligt när man tänker efter.Först bara att Nicklas tordes fara iväg så där till "Dubai!!!" (det skulle aldrig jag vågat kan jag säga,kanske till Boden typ)Och sen allt som ni har varit med om på vägen!!!(mobil surfandet,få ordning på Skypen,din resa dit,inklusive supermiddagen,ja listan kan väl göras ganska lång)
Skööönt att han kommer hem.Hälsa ifrån mig.Mys på.

karo sa...

Ja det har varit ganska äventyrligt! :-)) Håll tummarna att de får alla papper klara skitsnabbt så han är hemma till helgen!

Jennie sa...

Nämen hey vad det hänt saker här, och där, sedan jag läste här senast. Vissas liv är mer händelserika än andras :-D

karo sa...

Ja, det är mycket nu. :-) Fick just veta att han inte kommer hem till helgen utan först kanske på onsdag eller nåt. Plötsligt känns det som att jag inte står ut en dag till! Fast i söndags, innan han var uppsagd, var jag beredd att stå ut över en månad till. Konstigt hur man funkar.