torsdag 11 september 2008

Alltså detta är inte klokt

Idag fick maken resehandlingarna per mail, och det visade sig att de bokat alldeles för snävt mellan flighterna. En förfrågan på SAS bekräftade detta; även om han bara skulle ha handbagage skulle han aldrig hinna. Han mailade snabbt tillbaka till Dubai men de hade slutat för dagen och imorgon är de lediga, så tidigast på söndag kan de ta itu med det där. Och det är meningen att han ska åka på måndag. Stor suck. Nu ska ni se att det skjuts upp en vecka till. Och flygresorna kring jul börjar redan vara fullbokade, så hur ska vi, jag och barnen, hinna boka nåt? Jävla svammel.

Jaja, jag hittade en rätt kul och talande bild iaf. Det var ju roligt åtminstone.

Italienskan rusar vidare i expressfart!

Det är ingen barnlek som sagt, och övningarna läraren lägger ut på nätet är liksom... eh? Jag sitter med ordbok och textbok och övningsbok i ett enda virrvarr och önskar hett att jag ska komma ihåg alla de där 150 nya orden jag proppar in i huvvet på en timme. Fast det gör jag antagligen inte. Och då har vi bara hanterat nutid än så länge, hur fasen ska det gå när vi kommer till dåtid och framtid?! Aiuto!

Inga kommentarer: