söndag 28 september 2008

Bosatt och bilburen

Äntligen har maken fått ett ordentligt ställe att bo på! Det första boendet han hade på gång blev inte av för han som skulle flytta ut skulle bli kvar ett par veckor till och han ville inte vänta så länge, så nu har han hastigt och lustigt blivit inneboende hos två ungrare som äger två lägenheter norr om "creeken". Nästan hälften så dyrt och dessutom ett eget badrum. Och så har han fixat en bil idag, så nu börjar saker och ting falla på plats. Skönt! Igår träffade han Urban som var där med sitt jobb på nån slags studieresa, och det slutade med att han fick följa med på deras guidade tur. Några bilder från denna:

Urban med Burj al-Arab i bakgrunden.

Niklas framför en båt som de inte åkte med.

Kryddmarknad. Vilken fröjd för ögat!

Urban lycklig på refug.

Jo, telefonproblemet ja... vi vet fortfarande inte vad som hänt eller vad räkningen kommer att ligga på. Klart är att ingen av oss ringt för några hiskeliga summor så om abbonemnaget verkligen är belastat med 5000 kronor så har han råkat komma åt internetfunktionen av misstag eller så har någon hackat sig in på hans nummer. Om det ens är möjligt att göra så, men det mesta verkar ju vara möjligt nu för tiden. Det visar sig väl när räkningen kommer som sagt. Hurv! Men nu har vi använt Skype några dagar och det är ju fullständigt galet bra! Gratis är ju alltid bra, men dessutom låter det som att han sitter i rummet bredvid. Så nu är det bara att prata, hur länge vi vill!

4 kommentarer:

Helena sa...

Hur ser det ut med möjligheter för er andra att hälsa på honom till jul?
Jag fattar fortfarande inte att han är därborta, väntar mig nästan att han ska stå på altanen när jag går förbi er.

Anonym sa...

Ja jag väntar mig att han ska ligga bredvid mig på morgnarna när jag vaknar. :-)
Hur resandet dit ska se ut beror på hur länge han ska stanna. Om det bara blir 3 månader åker jag själv, för då har vi inte råd att dra dit alla. Blir det ett år är tanken att vi ska åka alla, men då behöver vi ju veta det ganska snart eftersom flygresorna med humana priser givetvis går åt snabbast. Så vi hoppas nu närmast på ett besked om hur länge han ska stanna (och självklart kan han själv välja att bara stanna 3 månader också).

Anonym sa...

eller på dig;)

Anonym sa...

Hahaha, jag läste med betoning på "dig" och förstod verkligen inte... men så provade jag läsa med betoning på "på", och då förstod jag. :-D