torsdag 25 september 2008

I tio dagar försmäkta jag på denna ö

Det känns som att maken varit borta ett halvår redan, lite irriterande att inse att det bara är tio dagar! En liten uppdatering kan dock vara på sin plats.
För närvarande bor han i ett litet "kyffe" bestående av ett rum med kylskåp, kokplatta, TV och säng samt toalett med dusch. Kalaset kostar 16000 skr/månad och det utan internet dessutom, men han hyr det dag för dag så när han hittar något bättre kan han flytta direkt. Nu råkar det vara så att just igår fick han tips om ett gäng på två tjejer och två killar i hans egen ålder som hyr en femrummare i en mycket finare del av staden, nära stranden OCH med internet, och de söker en ny inneboende eftersom en av dem är på väg att flytta ut. Han var och tittade på det stället igår och var alltigenom positiv, det blir dessutom lite billigare än det han bor i nu. Hyran betalas tydligen tre månader i förskott så det gäller väl egentligen bara att kolla upp att han kan kasta upp 42000 skr i månadsskiftet, han skulle kolla upp det idag och sedan bestämma sig. Hoppas det löser sig, det vore ju perfekt!


För egen del rullar vardagen på med allt vad vardag innebär. Jag har ju italienskan att krydda soffsittandet med. Sen tänkte jag försöka (till min pappas bekymrade grymtanden) sticka en värmande liten tröja till Wiggo. Han har redan börjat frysa utomhus, när han varit ute och pinkat tidigt på morgnarna springer han skyndsamt in och ställer sig bredvid ett element en stund. Han kan behöva en ylletröja, den lille värmeälskaren. Kan bli ett kul och lagomt litet projekt för mig!

Inga kommentarer: