torsdag 25 september 2008

Chock!

En hemsk ekonomisk chock har drabbat oss. Maken ändrade från Telia refill till abbonemang innan han åkte. Och nu i eftermiddag skickade han sms att han fått meddelande om att refillkortet snart är tomt osv, så han ville jag skulle kolla upp om det blivit nåt fel. Det hade det inte, men de har ett kredittak på 5000:-, så abbonemanget spärras när man kommit upp i det beloppet. Hon på Telia kollade hur kontot var belastat för en vecka sen (de har en veckas fördröjning från Dubai) och såg att det då låg på 1050:-. Och att han hade ringt FRÅN Dubai för ca 150 kronor. Så det är alltså folk som har ringt TILL telefonen som har ställt till det... och jag har ringt till den för kanske 500 spänn om jag räknar högt. Jag vill bara gråta!!! Snacka om att få en kalldusch! Och nu går det inte att skicka sms till telefonen ens, än mindre ringa till den såklart. Jag kommer inte att få prata med honom på jag vet inte hur länge... jag dör!

3 kommentarer:

Helena sa...

Åh nej vad gräsligt! :( Jag som har tyckt att det har varit tillräckligt jobbigt med strulet med Magnus mobilabonnemang, trots att han befunnit sig i Sunderbyn...

Jag hade någon svag aning om att det var så med Telias mobilabonnemang, att man fick betala mellanskillnaden själv från Sveriges gräns till där man vistas. Men sen tänkte jag obekymrat "Niklas har säkert någon annan sorts abonnemang" och sen tänkte jag inte mer på sakeh öht... Vilken tur att vi åtminstone inte fick det till att bli av att ringa till honom!

Anonym sa...

Vi börjar tro att han råkat komma åt internetfunktionen, och att den stått och tickat på...! Det är nämligen bara jag och två personer till som ringt vid varsitt tillfälle och det var på sammanlagt ca 4 minuter. Vi visste att det var så att den som är utomlands får betala själva utlandskostnaden men mellan mig och honom hade ju inte det så stor betydelse eftersom det går på vår gemensamma kassa. Vi får väl se när räkningen kommer, fy bövelen vad hemskt. Men nu har vi fått till Skype! Pratar gratis! Yes! :-D

Anonym sa...

Snacka om att inte vara lägre än Glocalnet.