torsdag 2 april 2009

12 timmar kvar ...

... sen börjar vi röra oss mot flygplatsen. Packningen är så klar den kan bli, huset är städat och råttan Runar är inackorderad hos vänner. Ma och pa vaktar huset. Jag måste in på jobbet imorgon bitti en sväng, för man får inte längre vara flexledig hela dagar. Ja jösses.

Jag har visst pratat italienska i sömnen inatt! Det är ju lustigt eftersom jag aldrig kommer på nåt att säga när jag är vaken? Men men, kul att veta att det finns där nånstans i alla fall, haha.

Ska försöka komma ihåg att knäppa kort på snöläget imorgon bitti också, så man har att jämföra med när vi kommer hem. Borde kunna smälta bort en hel del på två veckor, om det nu inte vräker ner mer snö förstås.

Vi har fått veta av vår hyresvärd i Dubai att den senaste tidens regnande har ställt till med viss översvämning, så det var nån möbel i vårt vardagsrum som blivit förstörd och som skulle bytas ut, och dessutom hade nån pryl till det trådlösa internetet legat på golvet och blivit dränkt, och det skulle han åtgärda på onsdag. Så det blir bloggtystnad minst fram tills dess alltså.

Precis nu upptäckte äldsta dottern att Niklas råkat använda en av hennes vita t-shirtar.
E: Den där vita t-shirten som ligger på tvättkorgen, är det du som har haft den?
N: Jåå.
E: Den är min!
N: Jaha! Ja jag tyckte väl den kändes lite stor. *galet skratt*
(E är inte särskilt stor)


Ha det bra, Sverige!!

1 kommentar:

Helena sa...

Ser Niklas framför mig i en liten tajt och sexig t-shirt. En smått obeskrivlig syn! Tänk Peter Siepen med Niklas huvud ungefär ;-)

Hoppas ni får det bra, och att vintern har fått ge vika på riktigt tills ni är tillbaka. Måste kännas bra att åka iväg en morgon som denna! *fryser*