torsdag 23 april 2009

Nästa projekt

Nu när vi rest färdigt för i år har vi en del nya projekt att ta tag i. Ombyggnationen av kök/hall var egentligen tänkt att göra förra sommaren, men då dök ju det här med Dubai upp så det blev inte. Men NU. Sitter och kollar lite på kylskåp på nätet, och man kan ju alltid fantisera...

Skulle ju aldrig passa, inte rosa eller gräddvit eller knallröd heller. Men de är gräsligt fina tycker jag. Och lite väl dyra.
Tänk när kylskåpsfärg var vit, punkt. Nu ska vi titta lite extra på de svarta alternativen tror jag.

Inte nog med ombyggnation, vi planerar att köpa en friggebod också. Inte för att ha som förråd, utan för att äldsta dottern i huset ska få ett större "rum" och lite "avstånd". Har grävt runt på nätet i ett par månader och inte hittat nåt som är sådär helt perfekt i fråga om vinterbonad och pris och så, men plötsligt igår hittade jag denna:

En firma i Motala som bygger 15 kvm bodor, man får välja om man vill ha vinterbonat eller inte. 25000:- för en färdigmonterad, vinterbonad friggebod, det är inte så dumt alls det! Niklas var beredd att börja bygga ihop en själv, men hallå? Hur mycket jobb ska man hitta på att göra egentligen?

6 kommentarer:

Helena sa...

Jag kommer ihåg när de var lejongula, avocadogröna eller röda. Håller mig, vis av denna erfarenhet, gärna till vita ;-)

Coolt med en egen lya :-) Nästan så man önskar sig en själv, men vår frigga är lite dragig...

rosalucia sa...

Supersmart med en vinterbonad friggebod!!!!!!!!!!! Bättre än att börja bygga ut å greja...
Förhållandevis billigt var det ju också, måste jag säga, blir förvånad. En sån skulle vi också behöva...
Skönt att ni är hemma igen!!!!!
Ha det.

karo sa...

Jo, ska man stå ut i längden ska det nog vara en neutral färg. Men för ett par år sen när vi hade hyrt en lägenhet i Italien hade vi ett knallgult Smeg-kylskåp där, och jag njöt varje gång jag närmade mig det. Fast då var vi ju bara där i en vecka förstås. :-)

karo sa...

Rosalucia: Ja vi har räknat med att kunna sälja stugan sen också, såå mycket smartare än att bygga ut som sagt. :-D

bäst i test blomman sa...

Snygga dom där Smeg har tyvärr hört att kvalite´n inte motsvarar priset alltid,men ursnygga det är dom,funderar också på ett par av dom.Lotta (Helenas kompis) har köpt en,den var snygg som attan,men rymde ganska lite om man jämför med hur stora dom är utvändigt.Väggarna är ju tjocka som attan,men men snygga är dom.

karo sa...

Ja det där att de ser stora ut på insidan men knappt rymmer nåt ser man ju på jättemånga kylskåp, man rent hajar till när man öppnar dörren och ser att det ryms några mjölkpaket.