lördag 11 april 2009

Påskafton!?

Som sagt, mycket påskstämning är det inte här. Men i den här värmen tror jag inte jag hade orkat tänka på påsk i alla fall, så...

Imorgon fyller min lilla stinta 16 år! Gud va konstigt hon föddes ju nyss. Och lustigt nog hittade vi denna tårta i affären idag:

Vi har inte lyckats räkna ut vad "R" kan stå för, men för oss passar det ju perfekt! Sen återstår det till imorgon att se om de kan göra tårtor här.

Igår var vi på Festival City, ännu ett av alla stora köpcenter som finns här. Vi började med att få i oss middag på en Food Court:

Det är helt suveränt när man åker med fyra kräsna tonåringar! De kan köpa vilken mat de vill och sen sitter alla ändå tillsammans och äter. Jag och Niklas och S åt Libanesiskt (skitgott) medan de andra tog Donken. Men i princip kan alla sex äta olika och det har väl nästan hänt, tror jag.
Sen gick vi ut från det svala köpcentrat och hamnade i en formidabel bastu, fy så sjukt varmt det är här, och tittade på en snygg solnedgång:

Vidare så har jag och tjejerna gjort fransk manikyr här på vårt lokala köpcenter idag. Vilken lyx! Man har rätt ordentliga svårigheter med att identifiera sig med de amerikanska donnorna som sitter och bläddrar lojt i tidningar medan de får fötterna filade, man vill ju bara krama om de supertrevliga och söta nagelteknikerna som tar sig an ens ovårdade naglar för typ ingen penning alls. Man sitter bara och är såååå tacksam, nästan så man vill buga när man går ut.
Nähe, nu är det nån sås jag ska fixa till middagen igen.

GLAD PÅSK!

2 kommentarer:

Monica sa...

Tjingeling... gratta "lill stintan" från oss :) Ha det så bra, och njut riktigt av semestern, den är ni verkligen värd ! kram Monica & Micke

Nini sa...

Grattis i efterskott!