måndag 13 april 2009

Annandag påsk i Dubai

Idag vaknade vi till regn, det var faktiskt lite befriande. Jag är löjligt morgonpigg och försökte få upp Niklas vid 8 men han beordrade mig att blunda och slappna av. Så jag somnade om en halvtimme men klev sen upp och började koka ägg. Medan jag satt och väntade på äggen och läste aftonbladet kom jordens åskdunder. Och då började jag räkna sekunder... Hur länge skulle det ta innan Niklas kom utfarande ur sovrummet? Det tog ungefär tio sekunder.

- VAR DET ÅSKA??!


När alla kommit till sans och fått i sig frukost åkte vi ut på palmön.

Längst ut ligger Hotell Atlantis, världens dyraste invigning skedde i höstas av just detta hotell. (jag har skrivit det förr och jag skriver det igen: det är mycket som är "världens" här i Dubai).

Eftersom molntäcket sprack upp åkte vi direkt efter palmön till en public beach. Och där lyckades jag, efter 9 dagar i solen och med allehanda solfaktorkrämer, bränna mig på fötterna och magen.

Här är några av oss ute i det ljumma havet.
Och inte nog med det; det promenerade två dromedarer där också!

Alla tjejerna ville rida dromedar, och eftersom det kanske är deras enda chans i livet så nekar man såklarat inte. Upp och hoppa! De tyckte det var både läskigt och häftigt, de reser ju sig t.ex upp med bakbenen först så det blir en rätt häftig tippning innan de kommer upp i sina fulla två meters höjd.


Vi hade utsikt över Hotell Atlantis och palmön från där vi låg.

Vi har börjat hämta oss lite från den hemska fyrtimilafärden till Snoopy Island, som inte resulterade i nåt annat än en flukt på ett algsörjigt hav (som dessutom luktade rätt skumt), så imorgon bitti ska vi ringa dit och höra om vattnet eventuellt är klart och fint. Om det är det åker vi dit och snorklar. Vi kan ändå inte ligga och pressa i solen efter den här dagen, alla är mer eller mindre rodnade i skinnet.

2 kommentarer:

Fam Gotthold sa...

Hejsan, ni verkar ha det underbart. Här har det varit soligt och varmt idag också, så man har ju bränt nästippen. Hälsa och gratta Rebecca i efterskott. Kramar till er. Fam Gotthold.

rosalucia sa...

Hej!!! Vad underbart det verkar, å ni har klarat er från störtregn(!).
Hoppas vattnet klarnar så ni kan snorkla!!
Ha det bra!