onsdag 14 januari 2009

Detta är råttan Runar


Yngsta dottern köpte henne när jag var i Dubai. Hm, då passar hon på minsann. Jag blev inte så överförtjust när jag blev upplyst via Skype, men när jag sen fick träffa henne fogade jag mig. Hon är rätt frän.
Sen har vi ju rätt stor erfarenhet av gnagare i det här huset. Bara historien om mössen lär vara spridd över hela Sveriga via framför allt alltforforaldrar.se, där det hela blev en följetong som följdes med spänning. Det var alltså så att äldsta dottern hade två små möss, köpta i djuraffär. Och sen lyckades en liten skogsmus göra intrång först i huset och sen i buren, och hips vips hade vi nio små mushybrider som när de nått en ålder av sex veckor rymde från sin låda och sprang omkring i hela badrummet. De var verkligen överallt, och vrånga blev de när vi fångade in dem. Det var inte lätt för övrigt, de var i popcorn-stadiet. Det finns ett skäl till att det heter så!
Nåväl, Runar är lugn och fin, gillar att sitta på en axel och rumstera i långt hår.

Läget i Dubai är också lugnt och fint, inga rykten om ytterligare uppsägningar. På fredag morgon (då vanliga svenskar ligger och sover) ska han springa ett enmilslopp som sagt. När han var och hämtade sin påse med nummerlapp och lite smått och gott såg han ett CNN-bås uppställt vid vägen, själva den stora tilldragelsen är Dubai Marathon så det lär nog visas nåt inslag.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Har du tentat än?

Anonym sa...

Nope, imorrn är det dags! Håller på att försöka intala mig att man _måste_ inte ha alla rätt på nåt som man gör för skojs skull. _Måste_ tvinga mig att inte få pluggpanik ikväll, det _räcker_ med ett G. :-D

Anonym sa...

Vilken mysråtta! ;-)

Anonym sa...

Visst är hon! Hon har så gulliga "fingrar" också. :-)

Jennie sa...

Utan att säga för mycket så säger jag att jag tycker att Runar är ett passande namn på en tjej ;-)

Anonym sa...

Det tycker jag också, känns helt rätt. :-D