söndag 25 januari 2009

Filmkväll

Igår kväll satt jag, äldsta dottern och hennes pojkvän helt fast i soffan och såg film. Först "Taken" med Liam Neeson, klart sevärd. Sen "En andra chans" som gick på TV, jag har sett den förut men den tål att ses igen. Och sen, när man satt och gäspade och inte orkade mer, började denna:

"51st State". Fast med svensk text tack och lov. Synd att jag inte orkade hålla mig vaken! När ska jag nu få se den? För det måste jag.

Mellan "Taken" och "En andra chans" snabbtittade vi på en snutt av "Bolt":

Så nu måste jag se den också. Tur att jag inte har nåt att renovera eller tvånget att plugga, när det finns så mycket bra film.

I Dubai rullar det på, de få som har jobbet kvar har så mycket att göra att de måste jobba över. Vi håller tummarna att Niklas får ta all sin övertid som kompledighet, så han får lite extra ledig tid till påsk. I andra hand hoppas man ju att han får det i form av lön, men inget av det känns ingalunda självklart. Hä är int som hemma. Hans kommande lön t.ex kommer att ha ett avdrag på 1200:- pga en fortkörning. Eller som han sa: "Den 15:e december har du och jag kört för fort och blivit fotograferade av en fartkamera." Han och jag? Jag rörde inte pedalerna. Nåväl, eftersom bilhyran betalas direkt från hans lön så betalas också eventuella böter på det sättet. Och på tal om kameror, det där har vi ju fått vänja oss vid här hemma också, men de har också ett annat system som låter lite kul. Polisen åker ut och ställer sig vid en tungt trafikerad väg, kollar vilka som bryter mot regler och skriver upp registreringsnumren på ett papper. Sen skickas böterna ut i efterhand. Låter effektivt!

6 kommentarer:

Helena sa...

Jag är med i en Facebook-grupp som heter "Robert Carlyle is strangely sexy in an ugly way". Jag gillar honom, så jag har faktiskt sett 51st state fast det egentligen inte är min typ av film.

karo sa...

Det var ett avancerat namn på en grupp. *S*

karo sa...

Det var ett avancerat namn på en grupp. *S*

karo sa...

Det räcker om jag säger det en gång va? *S*

Anonym sa...

Härligt med filmtips!! Familjen älskar film på dvd, just för att de bra som går på tv alltdi är så seent...man är ju fan trött då!!!!
Hur länge måste du ha maken i Dubai, låter ju inte som nån höjdare???
Ha en bra dag!
http://rosalucia.bloggagratis.se

karo sa...

Såvida han inte blir uppsagd rätt vad det är, som de har gjort med hela hans team här strax före jul, så har han tänkt stanna till sep/okt, då har han varit ett år. Saknaden är rätt jobbig men det är en bra merit för honom, och ett litet tillskott i kassan förstås. Men blir han uppsagd och måste komma hem innan det gått ett år måste vi nog ta banklån för att betala skatten... :-) Hur man än vrider sig osv.