fredag 23 januari 2009

Norrmännen är inte så himla pjåkiga ändå


De har ju uppfunnit en superbra genväg till palt. Om "riktig" palt är en 10:a på betygsskalan så är dessa baller faktiskt en 9:a. Man slipper helt det jobbigaste momentet med vanlig palt, nämligen att skala och riva potatis. Ja sen slipper man ju själva smetskapandet också, för här häller man bara vatten och påsinnehåll i en skål, blandar ihop och låter svälla. Så larvigt enkelt! Med stekt, rimmat bogfläsk, lingonsylt och smör är det nästan precis som "på riktigt".

Igår hade Niklas fredag (eftersom de har sin helg fredag-lördag därborta). Han var ute med två fillipinska kollegor (en tjej och en kille) och spelade biljard och lyssnade på live-musik och hade trevligt. Det blir tydligen en del intressanta diskussioner om kultur och religion när han umgås med dem, t.ex kunde de för sitt liv inte begripa att han tagit med mig på York International, nattklubben där de prostituerade växer på träd. Det var tydligen väldigt chockerande. Sen berättade han att tjejen tydligen hade avbokat en dejt för att gå ut med honom istället... Måste jag åka dit, va?! Näe... jag litar fortfarande på honom. Så länge han berättar för mig så är det ju ingen fara. :-) Han är så rolig, han är helt säker på att det är för att de kallar honom "boss" (han är deras överordnade) som t.ex hon då var så angelägen att gå ut med honom att hon nobbade en dejt. Jaja, så kan det ju vara. Jag vet ju inte så mycket om deras kultur och tänk, mer än att de är kristna och tvångsomskurna ungefär.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå igen!
Tack för igår.
Det var verkligen kul att träffas igen.Det händer ju inte så ofta nu för tiden.Har ni haft trevligt, frågade 11-åringen inatt när du gått hem.Skitroligt, sa jag.Det hördes, var gossens kommentar.
Sen lovade jag honom och mig själv att jag ska odla vår vänskap, din och min alltså,lite mer ömt framöver.Du kan väl gå till henne redan i morgon sa gossen.Men jag sa att det får nog vänta några veckor.Man blir ju så trött när man är uppe så länge.
Jag har nu läst igenom hela din blogg och den är ju helt underbar.
Nu är jag fast i den och kommer att måsta titta till den var o varannan dag.
Hälsningar Din Vän UFF.(eller var det PUFF?)

karo sa...

Haha, ja man blir trött när man är uppe sent! Vad sött av honom att uppskatta att vi hade roligt. :-D Jag ska öva ordentligt i Singstar några veckor nu då, så tar vi en dust sen.
(Jag tror du är PUFF, jag tog ju mig namnet UFF från en sån där klädinsamlingscontainer i Göteborg, vill jag minnas.)