torsdag 15 januari 2009

Men... varför?

Varför döper man sitt barn till Adolf Hitler? Vad vill man uppnå? Vad är det för ställningstagande man vill visa upp? Kan det vara så illa att det är bara för att väcka uppmärksamhet? Ja det har de ju i så fall lyckats med. På ungens bekostnad. Så jävla pucko. Kan lätt föreställa mig att det inte handlar enbart om namnet när det gäller omhändertagandet, har man så pissigt omdöme kan föräldraskapet säkert brista i andra avseenden också. Annars är jag helt för udda namn med lite mindre dramatisk innebörd, varför inte heta Luleå t.ex? ;-)

3 kommentarer:

Jennie sa...

Nej namnvalet är nog snarare en _följd_ av det där andra som gör föräldrarna olämpliga. Av det jag läst så är det knappast demokratiska och medmänskliga värderingar de försöker ge sina barn...

Ja varför inte Luleå? ;-) Kan man heta Paris och Brooklyn så.....

Helena sa...

Jag jobbade ju på en pastorsexp på den tiden vi faktiskt tog emot namnanmälningar på nyfödda. En pojke skulle heta Petter Nicklas och jag undrade, och undrar fortfarande om hans föräldrar var helt omedvetna om vad många andra associerar den kombon till, eller om de medvetet gjorde sig lustiga. Men föralldel, hellre än Hitler... :-/

Anonym sa...

Nej men kära nån... *S* Vet du om det blev godkänt då?