fredag 30 januari 2009

Pimp my workplace

Vår kollega som blev varslad i somras och slutade strax före jul har blivit återanställd pga vikariebehov (suprise!) och han börjar igen på måndag. Igår fick hela korridoren kreativitetsfnatt.

Den vanliga kontorsstolen är utbytt mot detta. Vi har lagt dit en bit antiglid på sitsen för att han ska få sitta lite mjukt åtminstone.


Skärmen är bortplockad och ersatt med en kartong. Märk väl, den är inkopplad.

Det går inte för sig att sitta och slösurfa hädanefter.

Då någon stulit hans headset till telefonen har han fått ett rikt urval av olika lurar att välja bland.

Nytt från årsskiftet är att vi inte längre skriver våra journaler själva.

Vi har också låst hela hans lådhurts och via datasystemet skickat elektroniska meddelanderutor med obegripliga uppdrag som "kom ihåg att sammanställa alla skolbesök för februari". Chefssekreteraren har gjort en barnslig namnskylt med bokstavsfigurer i färg samt printat ut ett dokument med arbetsmiljöregler som är direkta pikar till honom angående fötter på bordet och privata mobilsamtal osv.

Jag tror han kommer att känna sig hjärtligt välkommen tillbaka!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm den där lillaå kommer inte ifrån Wika,,vafalls?
Jaja det får väl gå.Helena ger gärna bort en av "mina" sitsar i fårskinn säger hon, utifall,,,hon är så snäll så.Kom in på Wika efter helgen vi har rea :)

Jennie sa...

Haha, meddela om reaktionen sen!

karo sa...

Mr Sale; Skojar du om rean eller? För jag behöver verkligen en rea på fårskinnssitsar!

Jennie: Absolut kommer jag att rapportera om reaktionen, jaqg gissar att den första lär bli *stenstod*.

Anonym sa...

Vilket välkomnande!!! Gud vad härligt att få komma till det jobbet....

http://rosalucia.bloggagratis.se

Anonym sa...

Hahahaha!!!

Anonym sa...

Ska det vara gråa?

Anonym sa...

Nej jag hade tänkt mig svarta. Har ni det?

Anonym sa...

hur många?