fredag 4 februari 2011

Avsmakning.


Jag kan tala om att vi nu har smakat senaste tårtan. Det här var ju en test, ingen av oss har nånsin ätit en tårta med en komponent av lakrits. Det kunde ha failat. Men... det gjorde det inte. Barnen sätter 9,5 på en skala från 0-10, maken säger 8.

Nåväl. Jag säger.... om jag jämför med tårtor jag ätit förr: 9,0. Jag blev snudd på religiös men ramlade inte på golvet i konvulsioner. Nu gäller det att vidareutveckla detta nytänkande tills jag faktiskt ramlar på golvet. Typ.
Men harreguu, den var jättegod!

2 kommentarer:

Helena sa...

Roligt med en tårta som smakar lite nytt! Efter snart åtta år i kyrkans tjänst är jag krääääkless på prinsess- och operatårta (vi brukar få rester från begravningskaffe).

karo sa...

Det förstår jag! Jag är döless på dem också, även om jag inte äter tårta särskilt ofta. Eller, jag åt inte ofta, nu verkar det som att det kan bli för ofta... Nåväl, nästa gång ska jag göra en päronmousse hade jag tänkt. Måste låta det gå några dagar först... *S*