onsdag 23 februari 2011

Hönorna mår gott


Solveig mår gott, trots att hon är smutsig i luggen och jag vet inte hur man rengör en höna?

Och Juni mår gott. Så pass att hon under hela fotosessionen stack ut huvudet genom gallret så långt hon kunde (vilket är rätt långt) för att undersöka om jag också hade nåt ätbart i händerna.

Och Elvira mår gott, även om hon inte bryr sig om kameror och gärna håller sig i bakgrunden. Hon kikar fram där till höger i bild.

Dagen efter vi hade flyttat in dem i garaget hittade vi första ägget på säkert 6-7 veckor. Hur fort bildar de ägg egentligen?! Hur som helst, det var väl ett fint kvitto på att de blev glada och nöjda? Sen har vi fått ett ägg om dagen utom idag då jag hittade två.
Och efter att ha haft dem inne en vecka är vi smått förvånade (och lättade) att de inte har framkallat någon lukt ännu. Det luktar absolut ingenting! Så mina hemliga planer för nästa vinter är att helt enkelt plocka in dem när det börja bli riktig vinter. Niklas vet inte om det än.


Jaha, sen gjorde jag förstås en tårta i helgen. Denna fyllde jag med Ahlgrensbilar-fluff och körsbärsmousse. Bilfluffen anser jag nu vara ganska överreklamerad, och sånt är ju bra att veta. Sugarpasten mönstrade jag genom att trycka utstickare i den, bara sisådär halvvägs. Körsbärslfluffen gjord på körsbärssås med hela körsbär i var väldigt god som den var, men kom kanske inte till sin rätt inne i själva tårtan.

Inga kommentarer: