torsdag 17 februari 2011

Sådärja, nu gav vi upp.

Den här förbannade kylan gjorde mig nojig. På kvällarna har jag knappt kunnat somna för jag har varit rädd att det ska bli strömavbrott eller att hönsens värmelampa plötsligt ska *poff* dö. Och när yr.no plötsligt hotade med -38° på lördag så uppstod nån form av panisk beslutsamhet.

Så nu bor de i garaget.

De lät sig lätt förledas av en burk med majs, det var bara att lyfta upp dem och förpassa dem till åtminstone +10°. Lycka! Jag kan slappna av! Dessvärre hade vi slut spån, men tills vidare får de dynga ner en överbliven bit altanmatta. Pluttinutti.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ååå va bra! Jag har tänkt på dina pippisar när det varit så kallt. Blir nog intressant att städa sen. De har ju vuxit en del sen de bodde inomhus sist.

karo sa...

Ja det har de. :) Jag föreställer mig att vi rullar ihop mattan och lägger den på släpet för vbf till soptippen, restan kan vi spola ut med vattenslangen.