fredag 18 februari 2011

Baby trashes bar in Las Palmas


Jag har förstått att inte alla förstår den här filmen. Att inte alla har den där lilla humornerven som räknar ett par steg bakåt liksom. Filmarens tanke med detta är inte att få folk att skratta åt en full 1-åring, utan att visa på hur berusade vuxna regredierar till en 1-årings nivå vad gäller motorik och mimik. Och lite beteende, med tanke på hur hon vinglar fram till en annan stackars gäst och bara tar för sig av hans mat. Det är en ganska kort tid barnet har just den här typen av motorik, mimik och beteende, så jag antar att filmskaparen (huvudrollinnehavarens egen pappa) hade planerat för den här inspelningen ganska noggrant.

Men det finns de som tror, på allvar, att hon dricker alkohol på riktigt. Mina nackhår krullar sig. HUR kan man dra såna växlar och missförstå så kapitalt?? Det finns de som inte gillar att hon har BH med stoppning. Men det kanske man gjorde för att det skulle bli extra tydligt vad man egentligen menar? Och ändå fattar inte alla.

De flesta fattar tack och lov. Och filmen har fått ett fint litet pris; Startsladden.

Detta här ovan är bara en trailer. Jag längtar tills jag får se hela filmen! Det är så genialiskt och briljant så det är inte klokt! :-)

4 kommentarer:

Helena sa...

Det är den Aff-anda som gjorde att jag drog mig från Aff som talar när folk förfasar sig över detta. De som anser sig ha tänkt sååå mycket längre än alla andra och som tycker att de ställer sig på barnets sida och blablabla. Och så missar de hela poängen medan de är upptagna av att vara upprörda! :)

karo sa...

När hon blir stor kommer hon att ÄLSKA den där filmen! :D

Helena sa...

Ja, och HON gör ju inget skämmigt! Det är alla vi som någon gång betett oss på liknande sätt EFTER tvåårsdagen som kan behöva rodna lite ;)

karo sa...

Precis! *S*