torsdag 3 februari 2011

Tårtlek igen

Idag kom grejorna från kakburken, två pastafärger, ätbart lim, tuschpenna för tårtskrift och en gräddmönstrare eller vad man ska kalla den. Och då var jag ju tvungen att hitta på att jag skulle göra en tårta till imorgon.
Jag gjorde lakritsfluff och tinade hallon till fyllningarna, bakade en sockerkaka und so weiter und so weiter.

Spacklade med grädde och fodrade locket med rapsolja. Oj så mycket man lär sig av misstag! Det var meningen att locket skulle vara marmorerat, men när jag kavlat färdigt satt locket fast i vaxduken (som jag har som underlag). Så det var ju bara att riva upp allt och börja om och då var det inte så jättemarmorerat längre. Sen skulle man ju kunna spritsa små gräddpluttar längst ner, men nu ides jag inte vispa grädde i enkom för det så det ser ju inte så proffsigt ut. Sen blir det ju buckligt, ajajaj. För att fixa sånt ska man tydligen ha en "smoother" och det har inte jag. Sen ska man vara väldigt lätt på handen när man skriver med pennan. Såklart, den åker ju genom locket annars. Vilket jag tydligen hade lite svårt att fatta några gånger.

Blommorna var roliga att göra, och man skulle ju kunna göra massor massor! med blommor och placera ut fint. Men som sagt, nu är det bara vi; Evil family, som ska äta. (Jag kanske spritsar lite gräddpluttar längs nederkanten imorgon, trots allt.)

Inga kommentarer: