torsdag 17 februari 2011

Trött på kylan!


Så till den milda grad att jag först kände mig lite aggressiv och nu är mer åt det apatiska hållet. Det här är sjätte dagen med snorkyla och lika många till framöver lovar väderprognoserna. För egen del går det väl an, men den ständiga oron att det ska bli strömavbrott eller att hönsens värmelampa ska gå mitt i natten, är tärande. Det lilla hönshuset skulle vara utkylt på en kvart, jag vet inte hur länge de skulle kunna överleva...? *gah*
Bilen vägrade starta i morse också. Men det kan jag stå ut med, inga problem. Bara hönsen mår bra!
P.S. Den embeddade länken uppdateras hela tiden så jag noterar härmed att just nu står det att det är -30°. Så jag inte ska lyckas förtränga.

Kolla! Nu är det under hundra dagar kvar!! Och igår fick vi ett mail från rederiet där man informerade om att stoppet i Tunis utgår. Det blir en dag till havs istället. Nog för att Afrika är spännande men en dag till havs lät faktiskt jävligt härligt. :))

Inga kommentarer: