torsdag 3 februari 2011

Jag älskar eBay.

Jag vet att jag har sagt det förr, men det tål att sägas igen.
Jo, på den här båten som vi så lyckosamt ska få åka med i maj, anordnas vid två tillfällen "officiell middag", eller "Kaptensmiddag". Eller vad det hette. Vid dessa två tillfällen "förväntas det att gästerna klär upp sig; kostym för herrar och motsvarande för damer." Jag är ingen expert på etikett men jag föreställer mig att en cocktailklänning gills.
Jag äger ingen sån, och inte hade jag tänkt satsa en massa pengar på en heller, så jag tog tag i sökandet i god tid. Nästan sjukligt god tid skulle säkert många säga inklusive jag själv. Det är inte likt mig heller, vill jag påpeka.
Efter en del surfande på svenska klädsajter kom jag plötsligt ihåg eBay. Det var länge sen jag var där och fyndade! Efter kräset granskande av bilder på allehanda klänningar la jag så till slut ett bud på $9.99 på nedanstående klänning, och vann. Frakten kostade lika mycket så det som försvann från mitt konto var 132:-.

För så lite pengar ska man inte kunna få en klänning värd namnet, så vi får väl se om den kanske rasar i bitar redan när jag provar den? Eller om den är helt felsydd eller har nåt annat gravt fel. Annars blir det kul att använda den och jag tackar återigen eBay för att eBay finns!

Förresten gick jag till jobbet i morse, 44 minuter i raskt tempo. Burn baby, burn!

Inga kommentarer: